terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Monday, November 29, 2010

BALIK KAMPUNG

sabtu minggu lepas kami sekeluarga balik ke kampung saya di bandar jengka pahang..... tujuan balik sbb family kat kampung buat kenduri sket sebab dan mesyuarat bincang pasal preparation kenduri kawen adik saya....















dina dan sarah ... masa ni saya tgh sibuk angkat barang2 masuk kereta... tetiba teringat nak amek gambau dierg utk masuk blog...














hadif dan fikry.... fikry kata.. eh mama.. hadif pakai baju pompuan lar.... (hihih.. mmg pun .. sweater gap ni dulu saya beli ke sarah.. tapi dah x muat ngan dier.. so bagi hadif la plak pakai kan... socks pun kaler purple... kalau hadif dah pandai tu misti x nak pakai kan baju kaler nih... hihhih)












kanak2 riang ribina dok lam keter.. bukan reti nak dok diam... bergurau je sepanjang jalan... tak reti nak tido plak tu... (tensen mama tau.. sbb mama ni asal naik kereta je nak tido..)




kami bertolak dalam pukul 8.30 pagi.. tapi sbb hubby berenti tido plak kat R&R temerloh.. so pukul 11 baru sampai...





masa sampai tu.. dah ader sorang dua jiran datang tolong mak buat sket 2 persediaan untuk masak petang karang....









ni dah petang... dah ramai jiran yang datang tolong untuk masak... makcik2 kat atas ni tgh kupas bawang kot...nampak cam dalam semak samun je kannn... tapi tu semua tanam2an mak saya dan jiran sebelah umah...






ni adalah sebahagian bahan2 untuk memasak.. ada labu ada betik... menunggu turn untuk dicuci....







amboii.. makcik2 berdua ni... hebat betul bergosip sambil menimbuk gulai asam tempoyak ikan patin..... (hati2 yerk.. jangan termasuk plak perisa tambahan yerk... hihihi)








masa ni tetamu lelaki belum datang.. tapi yang pompuan dah penuh kat dapur tu... jemputan datang lepas solat isyak....









walau pun malam tu ader 2,3 kenduri yang sama... alhamdullillah.. ramai yang datang ke rumah kami.....yg baju merah kain kotak2 ni ayah saya....









ni plak tetamu wanita.... tq makcik2 yg datang dan tolong mak saya.. len kali datang lagi yerk...



gambar kanak2 malam tu saya x dapat nak ambik sbb ntah mana2 ceruk je dierg duduk... gambar makanan pun saya x amek... terlupa... tapi menu malam tu :


nasi putih,gulai lemak labu...gulai asam tempoyak ikan patin.. ikan goreng.. betik mudah goreng dengan sardin.. ulam2 timun dan kacang botol.. ikan masin, sambal belacan dan budu...(mmm.. sgt sedap.. nyesal saya x makan puas2.. >>> dah makan byk2 tapi x puas... hahah.. )






No comments:

Post a Comment