terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Thursday, November 18, 2010

SALAM AIDIL ADHA



rasanya belum terlambat saya nak ucapkan selamat hari raya aidil adha kepada semua yg menyambut. semalam sgt bz, so x sempat nak hapdet blog.


sempena raya haji ni saya x cuti (sbb baki cuti ader 9 hari je lagi... yg tu la nak simpan g bercuti ngan kanak2 dan bapak nyer, yg tu la nak cuti kawen adek saya dan yg tu gak la saya nak cuti hujung taun nanti)


jd petang selasa balik je kerja saya pun terus berkungfu kat dapur.. saper kata x penat kan.. tapi demi anak2 dan suami .. (supaya dierg rasa suasana raya yg sehari tu.. saya gagahkan juga memasak)


sebelum tu saya dah plan awal2 menu utk raya .. yg wajib misti ader rendang, ketupat dan kuah kacang dan sampingan saya nak buat nasi minyak + ayam masak merah + dalca + acar timun.


untuk petang dan malam selasa tu saya rebus ketupat segera, masak rendang dan buat dalca. pagi raya plak saya buat nasi minyak, kuah nasik impit dan ayam masak merah.



by 8.30 am siap semua menu.... kanak2 pun dah bergumbira x sabau nak beraya.....






4 org kanak2 pakai baju pepel (recycle baju raya puasa)... mata fikry tetap ke tb tgk kartun...






x lama lepas tu .. kanak2 pun bergelimpangan tunggu abahnya yg x balik2 dr solat raya...(dina.. sila posing duduk sopan sket tau... sarah pun.. dah macam makcik2 je style duduk.. 2 org hero dh terlentang mcm baru kena serang dek ultraman)






sarah tu sebeno nyer tgh tgk tgn supaya betul tunjuk peace...! (tapi terjadi gimmi five plak kan..hahahha >>> pls abaikan patung barbie yg telah dibogelkan oleh sarah.... )

p/s: sedap je korang buang sampah vitagen tu merata2 yerk.. !






haaa... ni menu saya di pagi raya.. ader nasi minyak, rendang, ayam merah, nasi impit, dalca dan kuah nasi impit...


close up sket...







ayam masak merah...






rendang daging





dalca yg dah merekah cam tanah liat yg dilanda kemarau... (tapi sendap tau!!!)








nasi minyak yg mendapat pujian tetamu yg beraya...
(ni 1st time saya buat nasik minyak)









kuah nasi impit
(kuah segera jer... pun tetamu kata sendap!)








nasi impit segera...



walau pun penat , tapi saya puas hati .. sbb semua yg saya plan terlaksana.... pukul 11 pg baru saya perasan.. saya terlupa buat acar timun... hihh.. tu pun sbb hubby tanyer.. apsal xder acar... so mlm tu sbb x nak hampa kan hubby saya buat la juga acar timun ... nasi minyak saya (saya buat 8 pot) habis dgn jaya sekali...terima kasih yg makan tolong habiskan dan puji sedap....


No comments:

Post a Comment