terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Friday, November 5, 2010

sarapan bertema roti





pagi2 bangun tido , perkara pertama terlintas kat kepala saya adalah makan... otak giat berfikir nak makan aper pg ni....

terasa cam nak makan roti... tapi roti aper.. roti canai? roti gardenia? roti sardin? roti telor?

tetiba saya teringat roti english bread yang dijual di baker's cottage. waaa... sgt sendap rasanyer... tambah2 itu la makanan rugi saya masa berpantang kan hadif... x lalu mkn nasi.. makan roti ni cicah ngan air milo atau susu anmum... pun dah rase nikmatnyer...

yess..! saya tau... saya mau roti nih la utk sarapan pg ni...

so... tunggu hero dan heroin saya bangun baru leh pegi ...sambil tunggu dierg bangun saya pun bersiap... sarah bangun tgk saya dah melaram dier pun cemas la... merengek2 minta dimandi sbb takut saya x bawa... saya kata 'ari ni mama bagi sarah jalan dengan x mandi.. jom masuk kete...'

jauh betul saya cari sarapan.. dari presint 14 ke presint 8. sbb kedai baker's cottage ader i presint 8. tapi bila sampai, tengok tu....




kedai baru bukak sebelah pintu daaaa... gaknyer kedai ni bukak pukul 8.30 pagi... tapi saya x tunggu grill tu naik semua.. bila tgk dh ader customer yg x sabar nak masuk.. saya pun sama2 menyerang masuk gak...


pas beli roti2 .. saya g D'Mart plak.. tujuan nak beli marjerin ngan susu pekat manis plak... D'Mart bukak lebih awal kot... tgk tu.. dh ramai pun orang kat dalam..


p/s: sorry darl.... ai luper lagi beli paper..




ni lah hasil belian saya pagi ni



english bread tu ader enam keping je kat dalam.. tapi makan sekeping pun dah kenyang... so kalau nak jimat leh simpan untuk enam hari.. hehehe


roti yg ader bunga kat atas tu dalam dier ader sosej... dina pesan nak roti sosej.. ni je yg mama jumpa... dierg tatau kot bunga tu adalah cheese... berebut2 nak makan bunga tu... saya beli 3 roti sosej tu tapi satu sarah dah pau awal2...


roti yg pat segi tepat tu toasted bread... sangat keras dan sgt mahal .. 2 keping pun dah RM1.30. len kali saya x beli dah roti ni sbb saya rase yg jual kat kedai runcit biasa tu lagi lemak dan manis dan x sekeras nih..




ni plak hasil beian saya kat D'Mart.. asl nak beli susu ngan marjerin je kn..? tapi tgk.. dh jadik macam2 saya beli...




ini lah rupa roti yg saya teringin sgt nak makan ni... sapu marjerin dan susu... sungguh nikmat... mmg betul.. sekeping pun dh rase kenyang...
>>>hubby saya pg2 dh keluar menebas kat padang golf.. sampai skrg x balik lagi... balik cepat bang... kita pk sama2 nak makan aper plak tghari ni...

No comments:

Post a Comment