terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Tuesday, December 28, 2010

cekodok sardin





lama tak buat entry... sabtu ahad baru ni busy berjalan... heheh..pas tu semalam masuk keje tetiba jadik busy juga.. banyak betul yang nak kene setel sendiri2 sebab assistant cuti...pastu rasa nak demam pun ada semalam.. tapi demam area hidung jer.. ader ke macam tu...?? hehhe .. sebab hidung tersumbat dan hari pertama start selsema... sungguh x selesa...!



ok.. mula kan pagi ni dengan entry cekodok sardin.... cekodok ni saya buat pagi ahad baru ni.. sebelum membodek2 hubby untuk bawak kami keluar berjalan2.... lagipun hubby memang suka cekodok dan saya plak dah lama benar cuti memasak.. dekat sebulan gak kot dier tak rasa air tangan saya....



cekodok ni senang jer nak buat... resepi ikut pandai2 sendiri jer... saya tambahkan bawang, sardin dan juga kentang ke dalam tepung... kepekatan pun ikut kesukaan sendiri..kalau saya ... saya bancuh lembik sket... sebab saya nak bagi dier lembik di dalam tapi rangup diluar bila makan nanti....






ada nampak tak beza gambar atas dengan yang bawah ni... yang bawah ni nampak merah sket kan... sebabnya saya tambah cili sos pada tepung yang dah akhir2 tu... dari segi rasa cam tak rasa sangat sebab sket je masukkan sos... tapi dier lagi lembut .. (ke lembik?... heheh) dari yang atas tu...



1st time saya tau pasal cekodok sardin ni masa saya tengok Akademi Fantasia... masa tu artis yang dijemput masa persembahan peserta ni Emelda Rosmila.. skali Adlin komen.. dier kata... Emelda tak patut dok atas pentas tu..patutnya dier dok kat umah masak cekodok sardin ker...heheheh

No comments:

Post a Comment