terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Friday, December 3, 2010

DINNER @ CHICKEN RICE SHOP

memandangkan hari ni saya dan kanak2 riang ni nak balikkampung selama seminggu... so malam tadi kami dinner kat luar.... lately ni mmg jarang dah dinner kat luar sbb hubby asek bz n bila sampai umah pun dah lebih pukul 8 malam.. semalam pun dah siap set appointment tu ngan dier... janji pukul 8 tapi 8.45 baru sampai umah...



kalau dah lewat sgt ni... pergi alamanda je la yang dekat kan....alamanda ngan umah x jauh...dalam 10 minit dah boleh sampai...




cam biasa.... hubby akan tanyer saya nak makan kat maner... mula ingat nak makan ringan2 jer.. sbb saya kan tengah diet... (diet yang pantang jumpa makan..! sbb tu x slim2 kan...).. tapi kanak2 ni misti lapar n hubby pun misti lapar juga.... so saya pilih the chicken rice shop...




malam ni ramai juga orang walau pun kami sampai dah pukul 9.. proses nak amek order kami pun dekat 10 minit... staff cam x cukup...







dina menten senyum bila nampak mama nak amek gambar dier...




fikry menten senyum tutup mulut hehehe....sbb apa yer.. sbb malu nak tunjuk gigi ayie yang banyak rosak tu yerk...xper la ayie.. lagi 2 tahun nanti tumbuh gigi baru plak.....



sarah ni susah sket nak amek gambar dier.. bukan reti dok diam... byk2 kali panggil baru pandang .. tapi bukan pandang kamera ... tu tengah pandang abg ayie dier...
hadif awal2 lagi dahtido.. so tinggal je la kat umah....



ni 3 ekor chicken yang saya beli untuk dierg kat the chicken rice shop... kalau amek combo kids meals harga nya RM2.99. kalau x harga nya RM5.99 seketul... tapi kan ingat x..? ayam ni makan ayam dalam youtube chicken dance yang saya buat entry ari tu kan...?
dah amek 3 ekor yang sama ni pun bergaduh lagi berebut .... adooiiii la budak2 ni... masing2 dah ader nama tu... ader gado2 (dina punya) gudu2 fikry punya...dan gidi2 sarah punya... tatau la boleh tahan berapa lama mendalah ni memandangkan anak2 saya ni semua nyer kretip mengkrastangan....






haaaa... sampai pun ..... kiterg amek set B dan tambah 2 pinggan nasi dan 2 gelas air soya..(set B ader 2 nasi jer...) ... ader grilled butter chicken... ader fishball soup.. ader roasted chicken.. ader sayur ape tu yerk (dalam spesis sawi gak...nama sebenar saya tatau ...>>>> nampak sangat jarang pergi pasar and masak kan... ?)..dan rojak penang...
walau pun saya share nasi separuh2 ngan sarah... tapi hancus jugak diet saya semalam... (kan saya dah kata saya ni diet pantang nampak makanan...) konon asal nya masuk nak makan ayam dan sayur jer... tapi bila dah hidang nasik tu.... susah betulnak tolak rezeki depan mata.. (pandai la ko carik alasan kan...!)

No comments:

Post a Comment