terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Thursday, December 16, 2010

KLINIK KESIHATAN PRESINT 3 PUTRAJAYA




semalam saya g klinik sebab batuk x berenti lagi.. hidung pun sakit2.. seb baik demam 2 hari jer....saya g klinik kerajaan jer.. yg kat presint 9...sbb utama adalah klinik ni x caj2 apa2 pun kat saya.. pendek kata FREE..!


saya sampai dah pukul 4 petang ... kebetulan hari plak hujan masa sampai tu... kat klinik presint 9 ni dierg asingkan untuk org demam, batuk dan selsema.. tempatnya kat bagian luar klinik.. ada farmasi skali kat bagian luar tu... tapi besar dan luas kawasan nya...so masa saya sampai tu kebetulan plak ader 2,3 org je menunggu.. kalau g private pun ramai gak sebenar nyer dan lama jugak kene tunggu... kat sini saya tunggu 15 minit siap kesemua skali dr dapat rawatan sampai amek ubat.. sekejab je kan... saya suka!



masa tgh tunggu turn nak dapat rawatan terpandang banner biru kat atas tu... camera plak tertinggal lam keter... sanggup tu g semula kat kereta amek camera... huhuhu



sebelum ni ader 1 je klinik kat putrajaya ni.. sgt crowded.. kesian kat nurse dan para docs.. saya pernah tunggu tghari.. dok rehat 1.45 dan 2.15 masuk semula.. rehat 30 minit tu la nak makan n solat...



sebelum ni yang saya tau kat presint 18 yang kerajaan tgh bina klinik.. tiba2 hari ni tgk kat precint 3 plak yg boleh guna dulu...



bagus la kalau dh bertambah klinik kat putrajaya ni..... sbb klinik putrajaya ni.. bukan utk org putrajaya jer.. merata2 org dari kawasan berdekatan datang ke sini...tatau la aper yg spesel sgt klinik sini...



saya x survey lagi klinik tu kat area maner.. tp kalau korang nak g ... alamat ader kat banner tu...servis apa yg klinik tu provide pun ader kat banner... (saje dera korang cari sendiri...hehehe)










ni plak ubat free yg saya dapat semalam... ubat dalam botol tu ubat batuk.. then satu ubat kahak n satu lagi tu antibiotik...tapi baru tadik saya makan ubat batuk tu supaya mlm ni tido lena sket.... (hadif pun mama harap tido lena.. kalau x cam na mama nak tido lena...)

No comments:

Post a Comment