terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Thursday, December 30, 2010

SHOPPING BARANG SEKOLAH DINA



entry ni patut publish 2,3 minggu lepas lagi.... tapi sebab busy je memanjang sejak balik dari kampung.. pastu badan pun tak sihat sangat.. dengan demam la selsema la batuk lagi.... so baru ni la sempat buat entry pasal beli barang sekolah dina....



dina next year (ada sehari je lagi nak next year) masuk tahun satu.. (zaman saya sekolah dulu panggil darjah satu...).. so kena beli barang2 untuk masuk sekolah rendah la.. kain baju.. tudung, socks.. shoes...


semua tu kami beli kat kedai2 dalam WARTA BANGI... (saya tak ingat tingkat berapa tapi tingkat yang ada kedai atas sekali tu... bukan level foodcourt atau bowling..)



gambar atas tu dina ngan hubby tengah bayar untuk pakaian sekolah....







bukan main seronok hadif yerk.... padahal kalau dok umah... belum maghrib lagi dah mengamuk nak tido... bawak jalan terussegar mata tu... (anak omak betul kan..kalau shopping terang je mata...)







saya ngan hubby sibuk cari kasut sekolah dina.. kanak2 bertiga ni plak sibuk nak suruh saya masukkan duit sebab nak menan kat dalam tong tu... (jangan harap la...mama korang ni kendekut tak bertempat... *membazir pun tak bertempat gak*)







setelah hampir berbelas tahun tak sekolah... baru saya tau.. ader rupanyakasut yang harga RM10... heheheh





hubby sedang try kan dina kasut...





ni lah hasil belian pada malam tu.... kapur kasut tu dapat free jer... kami beli dari 3 kedaqi berlainan.. jumlah semua tu dalam RM250 juga la... semua beli serba 3 kecuali tudung sekolah saya beli 2 jer... sbb kualiti cam tak berapa bagus....ingat nak cari lain nanti...kain baju tu pun nanti plan nak tambah lagi... bagi cukup untuk 5 hari.. baru la senang keje saya kan..?



hubby kata kat dina.. "dulu abah tak der pun beli2 baju sekolah ni.. semua nya nenek yang buat... " ... tapi seingat saya.. dulu saya pun mak saya je yang jahit baju, tudung ngan kain sekolah ni...

No comments:

Post a Comment