terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Tuesday, March 8, 2011

bertemu kembali dengan update terkini

hi all....


lama gak kan saya menyepi dari dunia blog... bukan dah tak der modal tapi sebab kesuntukan masa... dengan kerja opis .. dengan kerja umah lagi.. dengan anak2 lagi... dengan hubby lagi... dan sejak dua menjak ni kerja opis dah mengambil sebahagian dari kesibukan saya setiap hari... so saya ada masa waktu malam jer... itu pun untuk melayan dan mengajar anak2..

saya dan keluarga alhamdulillah.. masih dikurniakan kesihatan yang baik oleh Allah swt.... syukur sangat.. dengan kesihatan ni la saya mampu mencari rezeki untuk anak2 saya.. dan menyumbang sedikit untuk kedua ibu bapa saya...


hubby saya masih sibuk seperti sedia kala... dengan aktiviti golfing... dengan rakaman album.. dengan shooting untuk video clip dan sessi fotografi utk album baru... dengan aktiviti kerja nya yang juga sangat sibuk... atas sebab itu la saya perlu lebih memberi perhatian untuk anak2 saya.. supaya mereka tau mama dan abah mereka sangat2 sayang pada mereka...


anak2 saya juga nampak happy dengan life mereka sekarang.. dina dah darjah 1...budak yang rajin, pandai dan cergas akal fikiran.. alhamdulillah.. masuk standard 1 dina dah pandai membaca menulis dan mengira ... tidak sia2 saya dan hubby berkorban masa, tenaga dan wang ringgit menghantar dier ke sekolah sejak umur 4 tahun lagi.. dina suka belajar .. hubby pula menggalakkan .. belikan dier pelbagai jenis buku termasuk buku bahasa arab... dengan buku2 tu dier akan belajar sendiri dan kadang2 dengan bimbingan hubby... sebab hubby minat muzik... dina dah dihantar ke kelas piano sejak umur 6 tahun lagi... hasil nya sekarang... semua lagu kanak2 yang simple2 dier dah pandai main.. termasuk lagu2 tambahan seperti lagu hari raya yang hubby ajar... :)


fikry... masih lagi dengan dubia kartun nya... :) bangun tido pagi sampai la waktu tido malam.. dunia nya di channel 611 - 616... hal sekolah memang tak pernah dier bincang di rumah... buku pun tak sentuh... cuma mama kagum... sejak kebelakangan ni.. fikry makin rajin baca buku.. dan berjaya habiskan buku anakku 5 dalam masa 5 hari jer... satu pencapaian yang sangat cemerlang... sekarang .. fikry dah boleh baca semua perkataan dengan dua suku kata yang ejaan melibatkan dua huruf ... :) tapi fikry mudah dilentur... sangat berdisiplin dan mudah mendengar kata... dan sangat suka melaram juga... :) hari2 rambut nak kena terpakcak atas kepala lepas mandi... baju memang tak sah tak tuck in.. even duduk dirumah ajer... alahai anak bujang ku...


sarah... kenapa la sarah ni kuat sangat menjerit... adoiihai... boleh pecah gegendang telinga mama bila dengar sarah menjerit tau...! sarah nak jadi penyanyi soprano ke... atau nak ganti ning baizura..:) tapi sarah sangat suka belajar... walau pun dier belum didedahkan secara formal dengan dunia pendidikan.. tapi bila tengok dina belajar.. dier pun smaa cari buku dan pen... tulis ntah apa2 yang camcacing kerawit...pas tu suruh la mama repeat ajar buku my 1st word sampai lapan juta kali.... mama harap momentum sarah x berenti separuh jalan ajer yer... :) jangan juga suka buli hadif yerk.. dier adik sarah... nanti besar dier boleh jaga sarah...:)


last but not least .. my lil hero... hadif... esok birthday hadif yang pertama... dah setahun rupanya hadif.. kejab jer kan...? macam2 yang dah hadif boleh buat.. kecuali berjalan yang baru melangkah 2,3 tapak jatuh terduduk...hadif mama sangat hebat... berjaya tangkap lipas yang laju merayap tu.. dan ngapppp masuk mulut... eeeiiiuuu... dah pandai berlari naik tangga bila nampak mama nak kejar amek dier.. kemudian berdiri di atas tangga lagak abag dan kakak nya... tapi sejak dua menjak ni mama biarkan je sebab mama dah tak payah dukung hadif naik tangga .. mama follow bontot hadif ke naik sampai ke atas.. so tak penat dah mama nak kendong hadif hari2 naik tangga... bila dapat panjat sofa.. dengan bangga tersenyum pandang mama sampai meleleh2 air liur...semalam.. dah pandai panjat gril pintu plak... alahai... anak omak.... aktif bebenar.... tapi bila sampai tingkat grill kedua.. bila pandang belakang nampak tinggi.. hadif gayat.. nangis panggil mama selamat kan... jangan risau sayang.. mama sentiasa ada selamat kan hadif... :)


umah baru saya di presint 18 dan siap... mungkin awal bulan 4 kami pindah rumah baru... :) alhamdulillah... dengan hasil titik peluh saya dan hubby berjaya juga kami mendapatkan sebuah rumah di putrajaya untuk kami anak beranak tinggal.... umah baru ni pulak lebih dekat dengan sekolah dina dan tempat kerja saya...

No comments:

Post a Comment