terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Friday, March 16, 2012

KISAH ANAK PART 1

Kejadia berlaku pada suatu hari di hari cuti... di kala suami tiada di rumah.. dan si isteri yang kemalasan memasak mengambil peluang yang ada untuk membeli makan tengahari di luar sahaja...
Tau je lah kan.. dok putrajaya... tak banyak pilihan makanan melayu.. (yang memenuhi standard tekak saya..) jadi saya pun bawa la anak2 yang seramai 4 orang tu keluar ke area bangi... ala area sungai merab jer ... dekat sangat kalau ikut pintu masuk no 1. tambahan pula saya duduk di presint 14 masa tu....
tapi dah menjadi amalan kan.. kebanyakan kedai asal hari cuti sabtu ahad jer .. dierang pun sama la cuti yang orang keje opis juga kan... so.. kebanyak kedai yang saya nak pergi tu tutup
saya pun membebel la sorang2 dalam kereta... "alaa... semua kedai pun tutup la"
anak yang lain x amek port pun ngan bebelan saya.. tapi sarah memberi respon yang amat positif dan proaktif..."tutup yer mama..."
saya pun layan jer la... "haah la sarah... semua kedai makan tutup... "
tahu apa sarah jawab... " TAK PE MAMA... KALAU KEDAI TUTUP... NANTI SARAH BUKAK LAMPU YER..."
saya ketawa terbahak2.... alahai anak... cute dan suci murni nyer pemikiran.... (tapi betul la kan... kat rumah biasa kalau tutup, tutup lampu... dan kalau buka, bukak lampu la lawan nyer... ) hahaha..
p/s: kalau nak tau.. sarah ni banyak cerita kelakar.. sbb dier baru 3 tahun.. pemikiran sangat putih bersih... belum tercemar lagi.. sangat lurus...

No comments:

Post a Comment