terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Thursday, September 20, 2012

DRESS NAJJAH - AKHIRNYA KU TERTEWAS



Hahaha.. tajuk tak boleh blah kannn...? ingat lagi entry saya last month pasal dress najjah idaman hati  .. lama tau saya hold niat membazir di hati ni.. tapi dek kerana nafsu serakah membazir tu tak tertahan2.. akhirnya hari selasa baru ni saya redah juga ke Butik Najjah di Bandar Kinrara, Puchong.
 
 
Asalnya program ke Butik Najjah ni tak masuk dalam agenda saya pun hari selasa tu.. lepas hantar Dina ke kelas KAFA saya balik rumah.. landing2 atas katil.. konon nak tido.. tapi mata tak boleh2 pejam juga.. sebabnya.. dari pagi ader satu rasa yang asek mengingatkan saya pasal baju najjah ni...
 
 
Maka nya.. dipendekkan cerita.. nak sedapkan hati supaya tak kempunan terpaksa la pergi dengan niat nak 'tengok' je dulu... hehe
 
 
Sampai sana dah almost 5pm... Nasib baik la tak sesat... Dalam butik masa tu ader sorang customer jer...so apa lagi.. sesi memilih dan menerai pun bermula la... try punya try.. pilih punya pilih.. makanya... ni lah hasil tangkapan saya pada hari tu...nasib baik ader saiz tau.. kalau tak misti terkilan campur gumbira.. (terkilan sebab tak dapat hajat di hati.. gumbira of coz la sebab duit tak habis... sbb harga baju2 najjah ni pun boleh tahan gak'murah' nya..:))
 
 

054 & 055 (Top & Skirt) 2
 
 
yg atas ni comes in two pieces.. top and skirt.. tapi saya amek skirt ajer.. sbb bila try sepasang cam tak kena jer baju tu dengan badan yang tak berapa nak langsing cam model tu... amek skirt yg exactly cam warna kat atas ni... tapi rugi sebenarnyer amek skirt ajer.. cos sale assistant tu kata kalau amek set ader diskaun 40%... tapi sebab material tu saya kurang suka.. so saya amek skirt jer la.. nanti top saya cari kain lain n g tempah atau cari jer baju ready made yang kaler ala2 pink gitu...material kain saya tak pasti sangat jenis aper.. cam ala2 cotton, tebal sket, tapi kainnya jenis memeri cam kain jersy pun ader...
 
 
DR13 ( Half Lace Dress ) 1
 
 
then saya beli dress yang cam gambar kat atas ni... yang dark purple tu lace n yg light purple tu chiffon kalau tak silap saya... sebenarnya saya nak amek yg warna kelabu/hitam.. tapi my size dah abis kat semua butik.. so i opt for this color la... sebenarnyer bukan aper tak nak amek purple ni .. sbb ader lagi dress yg berkenan kaler purple juga.. hehe .. lagipun am trying to avoid kaler2 yang ala2 pink n purple ni.. banyak sgt warna dalam koleksi baju saya...
 
 
 
pastu amek jugak denim dress ni.. color and corak exactly same as above picture...ngada2 kan...
 
 
 
dress dan kain yang saya beli tu semuanya panjang... ye lah kan.. i ni kementot jer... bukan nyer tinggi ala2 model tu.. so semua kena hantar alter.. kalau juz potong n jahit semula.. dierg tak caj... tapi yang gambar no 2 tu saya nak mentenkan pleated kat kaki dress tu.. so dierang caj RM20.. semua nya belum siap .. nanti dah siap saya upload gambar lagi.. heheh
 
 

 

dalam pada tu... ader lagi tak abis berangan...nak beli juga yang kat bawah ni...huhu..
 
 
DR12 (Full Lace Dress) 2
 
 
lacey dress color hijau muda with pink lining
 
 
DR12 (Full Lace Dress)
 
 
lacey dress warna purple with purple lining
 
 

Bisa pening juga kepala nak fikir.. nak pilih yang hijau ke yang purple... hati sangat la berkenan yang pirple.. tapi yg saya beli half lace kat atas tu dah purple kan... lagi pun yg purple ni tak nampak sangat dier berenda2... so boleh la nak melasak ke mana2 pakai dress ni...
 
 
kalau yang hijau tu memang nampak la berenda.. because of the contra effect between the lace material ngan lining tu... cam malu2 kucing la plak nak melaram even g ke dinner.. nanti kang org kata saya over  plak.. dah macam oarng kawen la plak kan...
 
urm... tapi kalau tak beli dua-dua.. lagi rasa cam rugi kan... hahaha
 
 
 
DR15 (Dress Broket Princess)
 
ok last but not least.. .. yg ni pun cun gak... tapi ari tu tak try so tatau la size ader tak yang ngam2 ngan i ni.... material atas tu brocket.. n bawah tu chiffon....
 
 
ader lagi satu yang asalnya saya sangat berkenan tapi mungkin tak beli.. yg kat bawah ni... :(... masa kat butik design yang ni dah x banyak kaler.. (lupa kaler aper.. ).. material baju rasanya cotton.. kain saya tak pasti dier guna material aper... tapi kalau jual kain tu jer.. mungkin saya beli...
 

DR18 (Baju Kurung Trimming) 3
 
 
 
proses alteration ambil masa dalam 5 hari.. so ader lagi 3 hari.. hehe... n minggu depan pun dah gaji... ehem ehem... sila simpan duit yer... kata 10 tahun lagi nak g haji... huhu
 
 
** alhamdulillah... dengan bisnes premium beautiful semua mimpi jadi kenyataan.. dulu teragak2 jer nak beli baju even yang harga seratus je pun.. but now dengan bisnes ni... macam2 yang saya teringin nak beli saya dapat beli... tapi belum la sampai ke tahap belian mentor aka leader saya Hanis Haizi .. beliau punya belian dah tahap ribu2 dan belas2 ribu... and beliau punya belian yang ribu2 tu bukan limited to once in a month tau... tiap2 minggu ader jer branded stuffs yg beliau beli... nak jadi seperti beliau...?  nak join sesi chit chat pasal bisnes premium beautiful dengan beliau? ctc me now @013-3858987. tq
 
 
 
 
boleh hubungi saya di nombor 013-3858987 untuk sessi percubaan percuma
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment