terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Monday, September 3, 2012

NILAI RM50 PADA MASA KINI



Ini lah nilai RM50 yang saya dapat masa saya beli barang di Pasaraya Carrefour dan Cold Storage... Kebetulan hari tu saya memang bawa RM50 ajer..  tak lebih tak kurang juga... sebab plan asal nak beli puff pastry jer... tapi biasa la kalau dah nama nyer perempuan pergi shopping .. tangan tu tercapai-capai la juga barang baru kan... akhir nya dalam gambar tu la yang saya beli dengan duit RM50 yang saya bawa... nasib baik dalam kereta ader duit syiling untuk bayar tiket parking... kalau tak kena panggil hubby datang rescue...


Tapi apa yang saya cuba sampaikan bukan la semata2 gambar makanan di atas.. tapi untuk kita sama-sama fikir betapa kecilnya nilai RM50 pada masa ini.. bawa ke pasar RM50.. beli sayur beli ikan beli ayam.. beli bawang2 ... akhirnya habis RM50 tu... itu belum lagi bawak pergi beli baju, beli kasut... beli mekap.. beli handbag..? lagi la pulak tak cukup kan...


Harga barang makin naik...keperluan kita bukan sekadar makan dan minum.. kita perlukan tempat tinggal yang selesa... kalau dulu kenderaan hanya merupakan kehendak (x wajib ader) tapi kini dah menjadi keperluan...sedangkan gaji yang kita dapat bukanya naik setiap masa... paling2 pun tunggu Kerajaan umum bonus setengah bulan gaji.. lepas tu tunggu pulak CUEPACS perjuangkan untuk kenaikan gaji... kalau kerja Kerajaan, 2 benda ni la yang kita tunggu setiap tahun kan...


tapi takkan kita nak ambil pendekatan menunggu jer... tak nak cuba ikhtiar sendiri...?tak nak cuba ubah hidup sendiri...?tak nak capai taraf hidup yang lebih baik...?? salah 1 cara kita nak mantapkan hidup kita adalah berniaga.


Islam menggalakkan umatnya untuk berniaga kerana perniagaan itu tidak kiralah kecil atau besar mampu mengubah hidup seseorang dari kehidupan biasa2 kepada kehidupan "luar biasa". Lihat sahaja tokoh-tokoh korporat yang kaya raya semuanya adalah seorang peniaga. Malah nabi kita juga merupakan seorang peniaga. Lihat sahaja contoh isteri nabi iaitu Siti Khadijah merupakan seorang peniaga yang kaya-raya. 9/10 punca rezeki adalah dari berniaga & selebihnya dari punca-punca lain. punca-punca lain tu termasuk lah makan gaji...:)
 
 
bila dah sebut berniaga mesti tertanya kan.. apa yang nak diniagakan... nak berniaga kena la cari apa barang paling laris.. tempat nak niaga.. modal nak niaga lagi...
 
 
Macam saya sendiri saya buat bisnes korset premium beautiful. korset ni menawarkan 70% kesihatan dan 30%kecantikan... bisnes yang saya boleh dapat bonus tiap2 bulan.. bisnes yang saya boleh buat semasa waktu free kat opis...bisnes yang tak perlu susah2 saya cari tempat nak menjual...bisnes yang boleh dibuat part time atau full time... bisnes yang boleh jana income 4-5-6 angka...bisnes yang hanya perlu keluar modal sekali seumur hidup...bisnes yang pendek kata semuanya dihujung jari... dan yang paling penting bisnes ni sentiasa mendapat bimbingan dari mentor dan leader berpengalaman hanis haizi . cuma relakan diri dipimpin dan duplicate apa yang beliau dah buat untuk berjaya seperti beliau...
 
 
jadi apa tunggu lagi... masa takkan tunggu kita.. sebaliknya kita yang perlu kejar masa... kita yang perlu ubah diri kita.. kehidupan kita supaya lebih selesa.. apa yang kita dapat hari ni bukan untuk kita sahaja.. tapi untuk dikongsikan bersama insan-insan tersayang..suami kita.. anak2 kita.. ibu dan bapa kita.. adik beradik kita.. dan orang2 lain ang memerlukan sedikit sumbangan kita seperti anak2 yatim...
 
 
bagaimana nak mula?bagaimana nak join this biz..
 
 
whatsapp/sms 0133858987 untuk appointment..
 
 
saya dan mentor hanis haizi akan tunjukkan cara nya...
 
 




No comments:

Post a Comment