terima kasih kerana meninggalkan link anda di blog ini..:)

myNUFFNANG

myNUFFNANG

Thursday, January 10, 2013

DOA SEMOGA DIKEMBALIKAN SEMULA BARANG YANG HILANG



Ini adalah sesi perkongsian maklumat dengan para pembaca blog.....



apple-iphone-4-91



Pada 23/12/2012 yang lalu saya kehilangan iphone...saya google cara nak dapat kan iphone tersebut semula (sebenarnya maklumat yang saya cari lebih kepada cara nak lock, nak trace dan nak back up data dalam telefon tersebut)...alhamdulillah.. saya dapat trace lokasinya.. tinggalkan message supaya si pengambil memulangkan kembali telefon... dan lock telefon tersebut... tapi memandangkan tiada tindak balas dari si pengambil, saya hanya redha dan berdoa agar Allah bukakan hatinya memulangkan telefon saya.. walaupun saya tahu... kemungkinan besar adalah TIDAK kerana selepas 26/12/2012 dier telah offline telefon tu sehingga ke hari ni...


ntah macam mana selepas dua minggu, Allah gerakkan saya hati  untuk kembali mencari maklumat mengenai kehilangan iphone... kali ni saya guna keyword bahasa malaysia pula untuk google... sebelum ni saya guna keyword bahasa inggeris.. jadi kebanyak info yangs aya dapat lebih kepada bantuan teknikal.


entry yang saya nak share ni saya ambil dari blog lifegotstrory ...katanya.. jika barang hilang, boleh amalkan:

1) Baca surah al- hasyr mula ayat 18 sampai habis. niatkan nak jumpa barang balik.
kalau Allah izinkan dan memang rezeki kita, pencuri akan rasa panas punggung, menggelisah dan rasa bersalah.



يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ (١٨)
وَلا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ (١٩)
لا يَسْتَوِي أَصْحَابُ النَّارِ وَأَصْحَابُ الْجَنَّةِ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمُ الْفَائِزُونَ (٢٠)
لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَتِلْكَ الأمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ (٢١)
هُوَ اللَّهُ الَّذِي لا إِلَهَ إِلا هُوَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ (٢٢)
هُوَ اللَّهُ الَّذِي لا إِلَهَ إِلا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ (٢٣)
هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الأسْمَاءُ الْحُسْنَى يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (٢٤


atau boleh klik link ni (surah al-hasyr) untuk paparan lebih jelas...



2) selawat tafrijiyyah baca 4 kali/ 44 kali/ 100 kali.




 
 
Yakin la pada Allah, sebab dier Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita...
In Shaa Allah .....













9 comments:

  1. insyaallah sy cuba tolong nanti ye :)

    ReplyDelete
  2. mohon izin mengamalkan. terima kasih
    barokallahulak

    ReplyDelete
  3. Sy kehilangan jam tangan tissot sy...
    Ya allah .. ade sesiapa bole bantu sy..

    ReplyDelete
  4. Kehilangan beg kesayangan YA ALLAH TOLONG

    ReplyDelete
  5. Kehilangan geran tanah, tolong Ya Allah pertemukan aku dgn geran tersebut.....Aaamiiiiinnn. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun hilang geran tanah jugak..berbulan dah cari...

      Delete
  6. Ya Allah. harap2 lah dpt jumpa balik barang2 aku hilang ni. Amin

    ReplyDelete
  7. same.. baru jer hilang iphone. harap dipertemukan semula.

    ReplyDelete